Świat mody, który nas otacza choć tak szybko się zmienia, fascynuje już najmłodszych uczniów. Dzieci, młodzież czy dorośli chcą się ubierać w rzeczy, które są modne, czyli takie, które aktualnie się nosi. Jednak nie zawsze jest tak, że zakładamy to, co modne. Człowiek musiałby stale kupować coś innego, aby nadążyć za zmianami. Poza tym są ludzie, którzy lubią być oryginalni, niepowtarzalni, dlatego często szukają swojego stylu i nie zwracają uwagi na panujące trendy.
Aby zainteresować ucznia historią mody, pokazać charakterystyczne ubrania dla poszczególnych epok, zachęcić do sięgnięcia po książkę oraz rozbudzić w uczniach przyjemność tworzenia, przygotowałyśmy projekt edukacyjny plastyczno-literacki „Metki, obcasy, dżinsy, adidasy”.
Projekt podzielony został na dwa dni. Na pierwszym spotkaniu uczniowie gimnazjum oraz szkoły podstawowej najpierw zapoznali się z różnymi stylami w modzie na przełomie wieków, następnie utworzyli grupy zróżnicowane wiekowo, w których wspólnie projektowali
i wykonywali suknie z papieru w skali 1:1. Pod koniec zajęć odbył się quiz z ciekawostek dotyczących znanych projektantów i mody.
Kolejnego dnia uczniowie kończyli swoje prace, słuchali kolejnych opowiadań z książki „M.O.D.A.” K. Świeżak, a na zakończenie młodsi uczniowie przebrani w suknie z papieru, przygotowali pokaz mody. Modele i modelki poruszali się w rytm muzyki z lat 90. wykorzystywanej na pokazach mody Black, Wonderful life.